| 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) | |
|
Auteur | Message |
---|
roxx Eleveur/éleveuse
| Sujet: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mar 21 Jan 2014, 14:34 | |
| Italian Betta Association is proud to invite you all to the 5th Italian Betta Show!
Italian Betta Show is the first Betta Championship sanctioned by the IBC ever organized in Italy. This year we would be very happy to celebrate with you all his 5th edition! The show will be held in Ranco (VA) like in the past editions, in the beautiful greenhouse of Azienda Agricola Robustelli, on the east shore of Maggiore Lake. The location is really beautiful and very suitable for spending also a holiday. In the previous editions we had a great partecipations from breeders all over Europe and Asia too! 1st Italian Betta Show: 308 show Bettas by 26 different breeders from 9 different countries; 11 wildform Betta species 2nd Italian Betta Show: 228 show Bettas by 32 different breeders from 10 different countries; 12 wildform Betta species 3rd Italian Betta Show: 280 show Bettas by 34 different breeders from 10 different countries; 12 wildform Betta species 4th Italian Betta Show: 178 show Bettas by 28 different breeders from 7 different countries; 12 wildform Betta species ..we hope those breeders will confirm their participation and that even more will come to our show! As usually we will also show wildform Betta species in biotope tanks and have a big part of the show dedicated to the didactics about Bettas with couple of conferences (Italian and English language). This is during the 5th Italian Betta Show there will be also a Poecilia wingei's exposition with around 20 different phenotypes! In the dedicated website http://www.bettashow.it (italian and english language, click on the flag top-right) you can find: - SHOW RULES - SHOW SCHEDULE - REGISTRATION FORM - PARTICIPANTS - AIB'S ACTIVITIES GALLERY - HOW TO GET TO RANCO - WHERE TO SLEEP So..what are you waiting for? We're looking forward to see you all in Ranco! |
|
| |
roxx Eleveur/éleveuse
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Jeu 03 Avr 2014, 14:04 | |
| Michèle a dejà enregistrée ses poissons! Quelque autre éleveur de Swuisse ou France va venire à Ranco ou envoyer ses poissons? |
|
| |
roxx Eleveur/éleveuse
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 09:41 | |
| Il y dejà 230 poissons enregistrée et 70 encore livres! |
|
| |
Bettadamour Eleveur/éleveuse
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 09:45 | |
| Oui je suis la seule française à y aller, dommage... Allez, il reste quelques places de disponibles pour vos poissons, n'hésitez pas ! Pour y être allée en visiteur il y a 3 ans, je voulais dire également que l'Azienda Agricola Robustelli où a lieu le concours est magnifique… elle vaut le déplacement et les rives du lac Majeur sont à vous couper le souffle. Je peux vous affirmer également que nos amis italiens sont très sympathiques et avenants, je sais que même si mes poissons ne sont pas primés, c'est avec un immense plaisir que je me rends à Ranco cette année. Je remercie aussi tout particulièrement Roxx pour sa disponibilité et son aide. A presto !
|
|
| |
roxx Eleveur/éleveuse
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 09:49 | |
| Merci Michèle pour les très belles mots! |
|
| |
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 10:29 | |
| C'est normal Roberto, quand on aime pas on le dit toujours, mais on oublie souvent de dire quand tout est parfait ! |
|
| |
dididoud'Am Eleveur/éleveuse
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 11:34 | |
| - Bettadamour a écrit:
- Oui je suis la seule française à y aller, dommage...
Je peux vous affirmer également que nos amis italiens sont très sympathiques et avenants, Comme j'aurais aimé découvrir les rives du lac Majeur avec ma meilleure amie et aussi revoir les amis Italiens rencontrés à Cernier, Hélas pour le coup le nombre de kilomètre à parcourir est beaucoup trop important. Didier. |
|
| |
bettafuly Halfmoon Marbré Rouge
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 12:29 | |
| quand est ce que c'est en italy je viendrai bien moi histoire de voir de superbe betta et faire la connaissance de personne du fofo |
|
| |
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 13:19 | |
| - bettafuly a écrit:
- quand est ce que c'est en italy
Il faut juste regarder l'affiche pour le savoir. Didier. |
|
| |
bettafuly Halfmoon Marbré Rouge
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 13:20 | |
| oui je vien de regarder lol merci didier |
|
| |
claire DT Gold Administrateur
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mer 23 Avr 2014, 13:49 | |
| - bettafuly a écrit:
- oui je vien de regarder lol merci didier
Viens - tu ne le regretteras pas !!! _________________ N'oubliez pas d'utiliser la sur le forum. |
|
| |
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Sam 26 Avr 2014, 06:49 | |
| - claire a écrit:
- bettafuly a écrit:
- oui je vien de regarder lol merci didier
Viens - tu ne le regretteras pas !!! D'autant plus bettafuly que tu n'as qu' un peu plus que 500 bornes pour te rendre à Ranco. Alors n'hésite pas un seul instant, car comme le dit Claire tu ne le regretteras pas. Enfin si, tu auras un regret tout de même "ça passe trop trop vite un show" ! Didier. |
|
| |
claire DT Gold Administrateur
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Jeu 01 Mai 2014, 21:41 | |
| _________________ N'oubliez pas d'utiliser la sur le forum. |
|
| |
| |
| |
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Ven 02 Mai 2014, 16:50 | |
| - claire a écrit:
- Nous partons dans quelques heures !
- Bettadamour a écrit:
- Nous aussi ! et c'est pas Cocoon qui conduit !
J'espére que vous avez tous fait une bonne route en direction de nos amis Italiens. Je suis avec vous par la pensée, veinard que vous êtes. Bonne soirée à vous tous, sous le signe de l'amitié Bettaphilienne. Didier. |
|
| |
roxx Eleveur/éleveuse
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mar 13 Mai 2014, 11:39 | |
| Sorry for posting so late results and pics from Show! First of all I want to say thanks to our sponsors Blue Line, Acquarishop.it and T.A.F which provided prizes, plants, tanks and several supplies for the show! And of course also to the whole AIB team! The 5th Italian Betta Show has been a huge show with 343 Bettas from 46 breeder from 15 different countries (Italy, The Netherlands, Germany, Belgium, France, Switzerland, Austria, Czech Republik, Slovenia, Croatia, Thailand, Indonesia, Philippines, Vietnam and Malaysia) Like past years we also dedicated a part of the show to wildform Bettas and other anabanthoids: 8 x 50lt tanks with Betta splendens, Betta smaragdina, Betta simplex, Betta channoides, Betta albimarginata, Betta foerschi "Bagubus", Betta mahachaiensis "Samuth Sakon" and Betta schalleri 2 x 25lt tanks with pairs of Betta channoides "Pampang" and Trichogaster chuna 3 x 100lt tanks with Betta macrostoma "Brunei", Channa bleheri and Channa gachua Blue Bengal 1 x 400lt paludarium with Channa aurantimaculata Official results of the show can be found HERE 1st - class A1 1st - class A2 1st - class A3 1st - class A4 - rBOV Halfmoon female 1st - class A5 1st - class A6 1st - class A7 - rBOV Halfmoon male - rBOS 1st - class A8 1st - class A10 - BOV Halfmoon female - rBOS 1st - class A11 1st - class A12 1st - class A13 - BOV Halfmoon male - BOS 1st - class A15 1st - class B1 - BOV DT male 1st - class C1 - BOV CT male 1st - class C2 - BOV CT female 1st - class D2A 1st - class D2B 1st - class D3 1st - class D4 - rBOV Shortfin male 1st - class D6 1st - class D7 1st - class D8 1st - class D9B - BOV Shortfin female - BOS female 1st - class D10 1st - class D11 1st - class E3 1st - class E6 1st - class NB2 1st - class NB4 - BOS male NB 1st - class NB6/NB7 - BOS female NB Wildform BettasBetta foerschi "Bagubus" Some impressions from the show and the award ceremony |
|
| |
jennifer01 Betta Licorne Magique
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mar 13 Mai 2014, 11:50 | |
| Ils sont tous très beaux Mais celui ci c'est quoi comme forme ??? Je le trouve splendide , et si l'on pouvait me dire sa forme sans abréviation , j'ai pas compris |
|
| |
roxx Eleveur/éleveuse
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mar 13 Mai 2014, 12:00 | |
| C'est un doubletail ou Queue-double |
|
| |
jennifer01 Betta Licorne Magique
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mar 13 Mai 2014, 12:07 | |
| Merci il me semblait bien mais entre ses couleurs sublimes et l'ondulé j'ai eu un doute ....... |
|
| |
BettaMat13 Plakat Géant Galaxy Koï
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) Mar 13 Mai 2014, 17:56 | |
| Il doit être RT non? |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: 5th Italian Betta Show (IBC sanctioned) | |
| |
|
| |